Premierowa edycja konferencji zakupowej – PROCON Indirect Forum 2017 – organizowanej pod hasłem „Bezpośrednio o zakupach pośrednich” zakończona pełnym sukcesem.

Do Hotelu Airport Okęcie w Warszawie, w którym w dniach 21-22 marca 2017 odbywała się konferencja dedykowana zakupom nieprodukcyjnym, przybyło ponad 100 Gości. Wśród 13 prelegentów znaleźli się przedstawiciele firm takich jak TKMaxx, Neuca, L’Oreal, Provident, Olivia Business Center czy NextBuy a także eksperci: Jan Vašek (Cranfield University/VSB-TU Otrava) oraz Gość Specjalny – światowej sławy specjalista branży zakupowej – prof. dr Arjan van Weele, jak zawsze pełen energii, humoru i wciągający słuchaczy w sedno swoich opowieści oraz przykładów, z łatwością i polotem przekładanych na realia branży zakupowej i codzienną pracę managerów oraz kupców.

 

Pierwszy, konferencyjny dzień wydarzenia skoncentrował się na 3 głównych zagadnieniach. Pierwszym, były Relacje z dostawcami i korzyści płynące ze stosowania systemów zarządzania takim relacjami (SRM), ocen dostawców, a także outsourcingu działań zakupowych na rzeczywistych przykładach. W ramach kolejnej części – Panelu Dyskusyjnego pt.: „Organizacja zakupowa w firmie – Potrzebna czy niepotrzebna? Czyli Zakupy oczami Zarządu” – Mateusz Borowiecki (OptiBuy), miał okazję porozmawiać z zaproszonymi Gośćmi o zależnościach, problemach i możliwościach usprawnienia i budowania owocnej współpracy na linii Zarząd – Dział Zakupów. Na krzesłach Panelistów zasiedli przedstawiciele Zarządu oraz Dyrektorzy Zakupów z firm: Pracuj.pl, Eurozet, PKO BP oraz Play. Gość Specjalny konferencji – prof. dr Arjan van Weele – poprowadził fascynujący wykład, omawiając czynniki decydujące o sukcesie zespołów zarządzających kategoriami zakupowymi oraz współpracy kupców z klientem wewnętrznym. W swoim wystąpieniu podkreślał istotę relacji z dostawcami, jako partnerstwa opartego na wzajemnym zaufaniu. Trzecia tematyka wystąpień dotyczyła Zarządzania kosztami administracyjnymi. Prelegenci poruszyli zagadnienia związane z problematycznym pytaniem – kupować czy najmować, kwestiami umów flotowych i najnowszymi trendami  przejmującymi rynki flot korporacyjnych, a także omówili rolę działu zakupów w organizacjach zorientowanych na projekty. Zakończeniem oficjalnego dnia konferencyjnego był kolejny Panel Dyskusyjny, traktujący o Efektywności działów zakupów i sposobach jej mierzenia. Moderator – dr Tomasz Gonsior (Partner w OptiBuy) – dyskutował, wraz z Uczestnikami z Panelistami: dr. Janem Vašek oraz prof. dr. Arjanem van Weele.

Mniej oficjalne zakończenie pierwszego dnia konferencji odbyło się w ekskluzywnym Klubie Aviator na 10. piętrze Hotelu Airport Okęcie, gdzie Uczestnicy, na nieco luźniejszej stopie, mogli wymienić się spostrzeżeniami, doświadczeniami czy porozmawiać z prelegentami, i oczywiście, Gościem Specjalnym.

Drugi dzień konferencji skupił się na praktycznych umiejętnościach kupców oraz managerów i dyrektorów działów zakupów. Dwa bloki warsztatów zakupowych poprowadzili – prof. dr Arjan van Weele oraz Mateusz Borowiecki (OptiBuy). Warsztat Gościa Specjalnego, profesora van Weele kierowany był głównie do wyższej kadry zarządzającej zakupami. Traktował o przyszłościowej roli managerów zakupowych oraz rozwoju procesów zakupowych w organizacjach, zarówno w teorii, jak i praktyce – od koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw przez spojrzenie taktyczne i strategiczne po Partnerstwo Biznesowe, Doskonałość Operacyjną i praktyczne modele rozwoju. Drugi blok warsztatowy poświęcony został budowaniu strategii zakupowych, wraz z praktycznymi narzędziami i koncepcjami służącymi ich tworzeniu.

Nad merytoryką całego wydarzenia czuwała Akademia Leona Koźmińskiego, a Organizatorów wspierał Partner – firma NextBuy (oferująca kompleksowe rozwiązana e-procurement – www.nextbuy24.pl) oraz Wystawcy: Grupa Ayming (międzynarodowy lider konsultingu zakupowego m.in w kategoriach płacowych, zakupowych, R&D oraz dotacji – www.ayming.com), a także O3 (oferująca wyposażenie meblowe i komputerowe dla biur w formie outsourcingu usługowego – www.o3lease.com).

Pragniemy podziękować Prelegentom, Partnerom, Wystawcom, Patronom oraz oczywiście Uczestnikom za poświęcony czas, zaangażowanie i wsparcie przy wspólnym tworzeniu wydarzenia zakupowego na tak wysokim poziomie.

Mamy nadzieję, że nawiązane kontakty, zdobyta wiedza i umiejętności przydadzą się w Państwa codziennej pracy i zobaczymy się już wkrótce na kolejnych wydarzeniach z rodziny PROCON.

Galeria zdjęć