Keynote Speaker
Piotr Mieczkowski
Prezes, Fundacja Digital Poland

Piotr Mieczkowski
Prezes, Fundacja Digital Poland
Piotr posiada 15 letnie doświadczenie w realizacji projektów z sektora nowoczesnych technologii, w tym dla regulatorów rynku oraz ministerstw. Obecnie kieruje pracami fundacji Digital Poland, która promuje innowacji i cyfryzację jako element przewagi konkurencyjnej Polski. Piotr poprzednio pracował dla EY, Cyfrowy Polsat, Plus, Orange Polska, Shell Polska.
Piotr posiada praktyczne doświadczenie w zakresie transformacji cyfrowej, procesów biznesowych, w tym zakupowych, doradztwa strategicznego, wyceny, zarządzania projektami. Posiada przy tym aktualną wiedzę z takich zagadnień jak sztuczna inteligencja, RPA, big data, chmura obliczeniowa, IoT czy 5G.
Piotr jest absolwentem Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada szereg specjalistycznych certyfikatów, takich jak np. TOGAF, ITIL, PRINCE2.
Wykład Otwierający: Biznesowy potencjał sztucznej inteligencji oraz jej zastosowania w procesach zakupowych firm
Paneliści
Marek Dyczek
Global Procurement and Administration Director, AmRest Polska
Marek Dyczek
Global Procurement and Administration Director, AmRest Polska
W strukturach zakupowych Grupy AmRest od ponad 8 lat. Odpowiedzialny za utworzenie i prowadzenie działu zakupów indirect w PL, CZ, HU, RU i DE, projektowanie i wdrażanie systemu P2P. Od 2017r. odpowiada za globalnie zakupy Grupy. Wcześniej związany z LOT Catering oraz Carrefour Polska.
Panel dyskusyjny: Szanse i zagrożenia digitalizacji zakupów
Małgorzata Wojtuszko
Dyrektor Zakupów, Provident Polska
Małgorzata Wojtuszko
Dyrektor Zakupów, Provident Polska
Wiedzę na temat produktów ubezpieczeniowych z kategorii „życiowej” zdobywała na początku kariery zawodowej w firmie Metlife (d. Amplico Life). Z kolei ubezpieczenia majątkowe, komunikacyjne i flotowe poznawała w WARCIE organizując szereg postępowań przetargowych. W latach 2014 – 2016 zarządzała marketingiem B2B dla firmy Arval (z grupy BNP Paribas) poznając tajniki usług outsourcingowych i kreowania „value proposition” w segmencie leasingu floty i jej ubezpieczenia.
Od początku 2017 r. skupiona na zarządzaniu zakupami kompleksowo na rynku polskim w spółce Provident Polska, odpowiada także za procesy zakupowe w kategorii marketingowej we wszystkich oddziałach europejskich grupy International Personal Finance, do której należy Provident Polska.
Panel dyskusyjny: Szanse i zagrożenia digitalizacji zakupów
Adam Polkowski
Wicedyrektor Departamentu Zakupów i Administracji, mBank
Adam Polkowski
Wicedyrektor Departamentu Zakupów i Administracji, mBank
Z zakupami związany blisko 20 lat. Zawodowe doświadczenia zdobywał w branży IT (Sygnity), finansowej (BGŻ BNP Paribas), transportowej (PKP Cargo) oraz telecom (T- Mobile). Od 2017 roku w mBank, gdzie obecnie kieruje wydziałem zakupów.
Panel dyskusyjny: Szanse i zagrożenia digitalizacji zakupów
Temat: Czy Zakupy mają ten sam interes co organizacja? Gdzie szukać porozumienia?
Jolanta Chowaniec-Sośniak
Ekspert zakupowy, Dyrektor Programu Biuro Zarządzania Projektami, PKP Energetyka
Jolanta Chowaniec-Sośniak
Ekspert zakupowy, Dyrektor Programu Biuro Zarządzania Projektami, PKP Energetyka
Manager, kierownik projektu, prawnik, ekspert w obszarze zakupów oraz prawa zamówień publicznych. Prezeska firmy Smart-be zajmującej się doradztwem zakupowym, optymalizacją procesów i zarządzaniem projektami.
Posiada 15-letnie doświadczenie zawodowe, przez niemal 5 lat pełniła funkcję Dyrektora Departamentu Zakupów w największej w Polsce spółce energetycznej. Specjalizuje się w projektach optymalizacyjnych podnoszących wartość biznesową firmy, zarządzaniu projektami IT a także w osiąganiu celów biznesowych w zamówieniach publicznych.
Panel dyskusyjny: Szanse i zagrożenia digitalizacji zakupów
Mateusz Borowiecki
CEO, OptiBuy
Mateusz Borowiecki
CEO, OptiBuy
Wieloletni praktyk, pasjonat, ekspert branży zakupowej. Ma ponad 15 lat doświadczenia w zarządzaniu międzynarodowymi projektami zakupowymi i konsultingowymi (m.in. w sektorze finansowym, medycznym). To specjalista we wdrożeniach kompleksowych systemów zakupowych oraz narzędzi IT (Ivalua, NextBuy). Zarządzał projektami optymalizacyjnymi na skalę europejską oraz globalną. Swoją wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się w ramach konferencji branżowych, spotkań, szkoleń, wykładów dla studentów (ALK w Warszawie oraz WSB we Wrocławiu). Jest autorem licznych publikacji dot. zarządzania łańcuchem dostaw.
Warsztat: Budowanie strategii zakupowej w 5 krokach
Panel dyskusyjny – moderator
Prelegenci
Izabela Smulska-Kowalczyk
EMEA Procurement Sourcing Leader, Facilities Sourcing Solutions, IBM

Izabela Smulska-Kowalczyk
EMEA Procurement Sourcing Leader, Facilities Sourcing Solutions, IBM
Lider Zakupowy z 20-letnim doświadczeniem zakupowym potwierdzonym wynikami w różnych branżach w międzynarodowym środowisku (IBM, Office Depot, PepsiCo). W swojej pracy zarządzała zakupami na różnych poziomach zarówno lokalnych jak i międzynarodowych w obszarze zakupów indirect i direct. Posiada ogromne doświadczenie w negocjacjach. Sprawdziła się jako menedżer międzynarodowych zespołów zakupowych. Ma 15 lat doświadczenia w zarządzaniu ludźmi. Na pierwszym miejscu stawia potrzeby klienta i cele zespołu. Brała udział w centralizacji procesów zakupowych i transformacji firmy IBM przez ostatnie 5 lat, jako certyfikowany Agile Champion.
Szymon Ciach
Associate, SSW Pragmatic Solutions

Szymon Ciach
Associate, SSW Pragmatic Solutions
Specjalizuje się w prawie nowych technologii oraz wsparciu transformacji cyfrowej.
Jego głównym obszarem zainteresowań jest wsparcie organizacji w realizacji projektów IT oraz wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. W tym celu dostarcza klientom odpowiednie narzędzia adresujące ryzyka prawne oraz wspiera ich w wyborze odpowiedniego modelu prawnego. Posiada doświadczenie w przygotowywaniu i negocjowaniu umów IT – w tym dotyczących projektów wdrożeniowych, usług chmurowych, licencji oprogramowania, a także umów utrzymania i rozwoju systemów informatycznych. Doradza w tradycyjnych projektach waterfall’owych, jak i projektach wykorzystujących metodyki zwinne (agile) oraz hybrydowe. Wspiera instytucje finansowe w zakresie regulacji outsourcingowych – w szczególności w związku z wykorzystywaniem usług chmurowych (prawo bankowe, usługi płatnicze, ubezpieczenia, firmy inwestycyjne). Specjalizuje się w technologii blockchain – jest współautorem publikacji dotyczących jej biznesowych i prawnych aspektów. Prelegent na szkoleniach i wydarzeniach branżowych. Wykładowca na studiach podyplomowych Akademii Leona Koźmińskiego. Absolwent prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Studiował również na West Bohemia University w Pilznie, Czechy. Doświadczenie zdobywał w renomowanych kancelariach prawnych.
Warsztat: Cloud Computing: w jaki sposób zakontraktować usługi chmurow
Adam Polkowski
Wicedyrektor Departamentu Zakupów i Administracji, mBank
Adam Polkowski
Wicedyrektor Departamentu Zakupów i Administracji, mBank
Z zakupami związany blisko 20 lat. Zawodowe doświadczenia zdobywał w branży IT (Sygnity), finansowej (BGŻ BNP Paribas), transportowej (PKP Cargo) oraz telecom (T- Mobile). Od 2017 roku w mBank, gdzie obecnie kieruje wydziałem zakupów.
Panel dyskusyjny: Szanse i zagrożenia digitalizacji zakupów
Temat: Czy Zakupy mają ten sam interes co organizacja? Gdzie szukać porozumienia?
Konrad Bąk
Dyrektor Zakupów, SMA Solar Technology

Konrad Bąk
Dyrektor Zakupów, SMA Solar Technology
Od ponad dekady związany z rynkiem motoryzacyjnym, energetycznym i lotniczym.
Swoje zawodowe kroki stawiał w prestiżowych firmach międzynarodowych takich jak Philips Lighting, Delphi Automotive, Nexteer Automotive czy Woodward, obejmując kluczowe stanowiska zakupowe takie jak Global Category Buyer, Global Category Leader czy Purchasing Supplier Manager. W tym czasie zdobył szeroką wiedzę potwierdzoną certyfikacjami oraz praktyką z takich zagadnień jak: negocjacje, modele kosztowe, finanse, narzędzia analityczne, zarządzanie personelem, LEAN, kontrakty i umowy międzynarodowe, zarządzanie jakością, audyty, itp.
Podróżował i wykonywał audyty, analizę procesów dostawców na całym świecie w tym w USA, Chinach, Meksyku, na Tajwanie, w Tajlandii, w Tunezji, w całej Europie Zachodniej i większości Wschodniej. Właściciel firmy edukacyjno-projektowej z zakresu zarządzania zakupami i łańcuchem dostaw. Twórca całego kierunku studiów podyplomowych „Zarządzanie Zakupami i Łańcuchem Dostaw” na jednej z uczelni niepaństwowych. Właściciel systemu ciągłego doskonalenia w Woodward.
Temat: Zakupy nie-strategiczne – czyli jak zakupy przestały być strategiczne?
dr Robert Daniluk
Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju, Jakości i Bezpieczeństwa, Lyreco Polska

dr Robert Daniluk
Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju, Jakości i Bezpieczeństwa, Lyreco Polska
Członek Międzynarodowego Zespołu Projektowego odpowiedzialnego za przygotowanie Globalnej Polityki Zakupowej opartej na zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu oraz Product Compliance dla oddziałów Lyreco na całym świecie. Wdrażający, wraz ze swoim polskim zespołem, pilotowe dla Lyreco Group projekty product compliance i zrównoważonej oceny dostawców.
W Lyreco Polska od 2004, wchodząc w skład Kadry Zarządzającej Spółki. Wcześniej zdobywał doświadczenie w BRE Banku (mBank) oraz Inter Polska w obszarze zarządzania organizacją.
Doktor nauk ekonomicznych, specjalizującym się w zintegrowanych systemach zarządzania. Absolwent UMCS w Lublinie i Politechniki Warszawskiej. Równolegle do aktywnego życia zawodowego, realizuje się jako wykładowca uniwersytecki w obszarze systemów zarządzania, etyki i CSR.
Temat: Certyfikacja i audyty, czyli dlaczego zaufanie… wymaga kontroli
Jarosław Pazdro
Dyrektor Biura Zakupów, Grupa Credit-Agricole

Jarosław Pazdro
Dyrektor Biura Zakupów, Grupa Credit-Agricole
Ekspert w dziedzinie zakupów strategicznych oraz rozwiązań informatycznych usprawniających procesy zakupowe. Od 2017 roku zarządza zakupami w Credit Agricole Bank Polska. W tym czasie wdrożył Platformę Zakupową oraz zcentralizował jednostki zakupowe i ujednolicił polityki i procedury zakupowe Grupy EFL i CABP. Trener biznesowy oraz wykładowca przedmiotów związanych ze sztuką negocjacji na uczelniach: Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu.
Katarzyna Nir
Purchasing Manager, AmRest Polska

Katarzyna Nir
Procurement Manager, AmRest Polska
Absolwentka Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu na kierunku Marketing i Zarządzanie.
Posiada ponad 10 letnie doświadczenie w obszarze Zakupów w organizacjach międzynarodowych. W swojej dotychczasowej karierze miała możliwość zgłębienia procesów S2P w praktyce, prowadzenia międzynarodowych projektów zakupowych (współpraca z rynkiem europejskim oraz azjatyckim), zarządzania zespołami projektowymi.
Obecnie pełni funkcję Global Procurement Manager w kategorii Goods and Services w AmRest, największej w Europie, niezależnej firmie prowadzącej sieci restauracji takich brandów jak KFC, Pizza Hut, Burger King czy Starbucks, gdzie odpowiada za zarządzanie podległą kategorią, optymalizację procesów zakupowych oraz budowanie strategii zakupowej firmy.
Temat: Jak budować realny Partnership i Procurement Value dla biznesu.
Jacek Jarmuszczak
Ekspert zakupowy, Vice President, NextBuy

Jacek Jarmuszczak
Ekspert zakupowy, Vice President, NextBuy
Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie. Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej. Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne).
Temat: SRM – zintegrowany od partnerów wewnętrznych po dostawców indirect
Trenerzy
Zuzanna Warowna-Toruńska
Właścicielka, Concept Spot

Zuzanna Warowna-Toruńska
Właścicielka firmy doradczej Concept Spot
Koncentruje się na obszarach, które mają wpływ na powstawanie skutecznej komunikacji marketingowej. Jej klientami są zarządy, agencje komunikacji marketingowej, działy marketingu, działy HR i działy zakupów. Pomaga optymalizować procesy (audyty, rekomendacje, wdrożenia), wspiera w rekrutacjach, pomaga w opracowaniu strategii rozwoju, szkolę. Współtworzy również strategie marketingowe i strategie komunikacyjno-sprzedażowe.
Jest związana z branżą komunikacji marketingowej od 2001– m.in. na stanowisku dyrektor zarządzającej Grupy Ogilvy w Polsce. Współtworzyła kampanie i zarządzała projektami dla takich marek, jak: Allianz, Decathlon, Kompania Piwowarska, Philips, PZU, PKO Bank Polski, McDonald’s, PLL LOT, dla których wspólnie z zespołem wygrywała nagrody kreatywne oraz Effie. Jest jurorem i członkiem komitetu konkursu efektywności komunikacji Effie, prelegentem i szkoleniowcem, m.in. w ramach SAR. Współtworzyłam Białą Księgę Branży Komunikacji Marketingowej. Mentorka w programie „Technologia w spódnicy i arbitrem oraz członek prezydium Komitetu Etyki Reklamy. Prowadzi na SGH zajęcia z CSR (Podyplomowe Studia Reklamy). Jest Absolwentką SGH na kierunku „zarządzanie i marketing”.
Warsztat: Od „muszę” do „chcę” z nim pracować – jak budować efektywną współpracę z klientem wewnętrznym (na przykładzie współpracy z działem marketingu)
Łukasz Węgrzyn
Partner, SSW Pragmatic Solutions
Łukasz Węgrzyn
Partner, SSW Pragmatic Solutions
Jest liderem praktyki Transformacji cyfrowej, która koncentruje się na kompleksowych rozwiązaniach dla klientów w obszarach nowych technologii, kontraktów IT, praw autorskich, własności intelektualnej oraz rozwiązań chmurowych.
Specjalizuje się w prawie nowych technologii oraz własności intelektualnej. Doradza organizacjom w procesach transformacji cyfrowej, w szczególności w budowie i zarządzaniu ekosystemem dostawców IT oraz umożliwieniu organizacjom korzystania z usług chmurowych. Autor prawnych modeli zakupowych oraz kontraktowych pozwalających organizacjom na transformację Agile w obszarze współpracy z dostawcami IT.
W międzynarodowym rankingu The Legal 500 wskazany jako Next Generation Lawyer w sektorze Technologia-Media-Telekomunikacja w Polsce. Posiada certyfikat ITIL Foundations.
Jest wykładowcą na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego.
Warsztat: Cloud Computing: w jaki sposób zakontraktować usługi chmurow
Szymon Ciach
Associate, SSW Pragmatic Solutions

Szymon Ciach
Associate, SSW Pragmatic Solutions
Specjalizuje się w prawie nowych technologii oraz wsparciu transformacji cyfrowej.
Jego głównym obszarem zainteresowań jest wsparcie organizacji w realizacji projektów IT oraz wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. W tym celu dostarcza klientom odpowiednie narzędzia adresujące ryzyka prawne oraz wspiera ich w wyborze odpowiedniego modelu prawnego. Posiada doświadczenie w przygotowywaniu i negocjowaniu umów IT – w tym dotyczących projektów wdrożeniowych, usług chmurowych, licencji oprogramowania, a także umów utrzymania i rozwoju systemów informatycznych. Doradza w tradycyjnych projektach waterfall’owych, jak i projektach wykorzystujących metodyki zwinne (agile) oraz hybrydowe. Wspiera instytucje finansowe w zakresie regulacji outsourcingowych – w szczególności w związku z wykorzystywaniem usług chmurowych (prawo bankowe, usługi płatnicze, ubezpieczenia, firmy inwestycyjne). Specjalizuje się w technologii blockchain – jest współautorem publikacji dotyczących jej biznesowych i prawnych aspektów. Prelegent na szkoleniach i wydarzeniach branżowych. Wykładowca na studiach podyplomowych Akademii Leona Koźmińskiego. Absolwent prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Studiował również na West Bohemia University w Pilznie, Czechy. Doświadczenie zdobywał w renomowanych kancelariach prawnych.
Warsztat: Cloud Computing: w jaki sposób zakontraktować usługi chmurow
Piotr Gałka
Associate, SSW Pragmatic Solutions
Piotr Gałka
Associate, SSW Pragmatic Solutions
Radca prawny i członek Okręgowej Izby Radców Prawnych. Specjalizuje się w prawie nowych technologii oraz procesach transformacyjnych. Doradza klientom w zakresie procesów inwestycyjnych uwzględniających pozyskiwanie finansowania za pośrednictwem technologii blockchain, jak również wspiera klientów w budowaniu strategii oraz modeli biznesowych w zakresie innowacyjnych projektów. Doświadczenie zdobywał jako in-house w funduszu Inovo VC, domu inwestycyjnym mBanku oraz we współpracy z kancelarią DZP i Maruta Wachta. Studiował na wydziale prawa Uniwersytetu Warszawskiego i Szkole Głównej Handlowej oraz Uniwersytecie Juliusza Maksymiliana w Würzburgu.
Warsztat: Cloud Computing: w jaki sposób zakontraktować usługi chmurow