prof

Prof. dr Arjan van Weele

Uważany za europejskiego guru w dziedzinie zakupów w biznesie. Kieruje Katedrą Zakupów i Zarządzania Dostawami na Eindhoven University of Technology. Jest autorem licznych publikacji poświęconych tematyce zakupów i zarządzania łańcuchem dostaw. W swoim naukowym dorobku ma m.in. 15 pozycji książkowych dotyczących strategii biznesowej, zakupów i zarządzania łańcuchem dostaw, w tym najbardziej znaną studentom i szczególnie słuchaczom studiów podyplomowych – Purchasing and Supply Chain Management.

Jako konsultant kierował projektami badawczymi w dziedzinie zakupów i zarządzania łańcuchem dostaw realizowanymi m.in. dla firm produkcyjnych (ABB, Alcatel Bell, DAF Trucks, DSM, Honeywell, Shell International, Heineken, RoyalFriesland Foods, Skanska), handlu detalicznego (Ahold, Maxeda) oraz usługowych (linie lotnicze, banki, transport publiczny). Jest jednym z najbardziej inspirujących mówców biznesowych w swej specjalności. Prof. Arjan van Weele jest również twórcą globalnego systemu edukacji w dziedzinie zarządzania łańcuchem dostaw wdrożonego w 61 krajach przez 121 instytucji. W 2014 gościnnie wystąpił na konferencji zakupowej PROCON/POLZAK organizowanej przez OptiBuy i PSML.

Wykład Otwierający: Creating Business Alignment Through Category Sourcing: Key Succes Factors of Category Sourcing Teams

Warsztaty: Jak wejść na wyższy poziom zakupów? (Professional Purchasing - The Next Step)

jan-vasek-new

Jan Vašek

Expert, Cranfield University and VSB-TU Ostrava

Należy do najlepszych specjalistów w dziedzinie zarządzania zakupami, a nabyte doświadczenie umie przekazać studentom i praktykantom. Studiował na Uniwersytecie Palackiego, Harvard University, Oxford University oraz Cranfield University. Doświadczenie praktyczne w dziedzinie zakupów zdobywał w firmach Toyota, Inergy, Automotive Lighting oraz Swiss Krono. Jest inspirującym mówcą, a jego warsztaty dosłownie wciągają słuchaczy do sedna problemu.

Panel Dyskusyjny: Efektywność zakupowa w kategoriach indirect i jej pomiar

mb

Mateusz Borowiecki

Prezes Zarządu, OPTIBUY

Posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w międzynarodowych projektach z zakresu zarządzania w zakupach, konsultingu i sourcingu. Ekspert projektów IT: wdrażanie systemów zakupowych różnych producentów (Ivalua, Ariba, easyRFX). Prelegent na wielu konferencjach zakupowych oraz autor szeregu publikacji z zakresu zakupów korporacyjnych. Wykładowca na studiach podyplomowych z obszaru zakupów na ALK w Warszawie i WSB we Wrocławiu.

Panel Dyskusyjny: Organizacja zakupowa w firmie- Potrzebna czy niepotrzebna? Czyli Zakupy oczami Zarządu

Warsztaty: Budowanie Strategii Zakupowej

kozicki

Łukasz Kozicki

Manager, NEXTBUY

Ponad 4 lata doświadczenia w dziedzinie doradztwa IT ( w tym E-aukcje), wdrażania procesów zakupowych w Bankach oraz systemów GIS dla wspomagania zarządzania i marketingu. Doświadczenie w użytkowaniu BPML i notacji UML oraz znajomość programowania DBMS SQL. Odpowiedzialny za wdrażanie systemu przetargowego w czołowym polskim Banku. W OptiBuy zajmuje się wdrażaniem kompleksowych systemów zakupowych, doradztwem w zakresie optymalizacji kosztów oraz tworzeniem nowych strategii zakupowych dla firm.

Wystąpienie: Jak wdrożyć proces oceny dostawców w organizacji, by przyniósł on realne korzyści?

tomek-g-s-rect

dr Tomasz Gonsior

Partner, OPTIBUY

Posiada rozległe doświadczenie w zarządzaniu projektami zakupowymi w różnych branżach, m.in. samochodowej, maszynowej, medycznej i handlowej. Od 2010 pracuje w firmie OptiBuy, gdzie aktualnie jest Partnerem odpowiedzialnym za pion konsultingu. Wcześniej przez kilka lat pracował w centrali zakupowej jednego z wiodących niemieckich producentów samochodów.

Panel dyskusyjny: Efektywność zakupowa w kategoriach indirect i jej pomiar

marcyniuk

Rafał Marcyniuk

Dyrektor Finansowy, OLIVIA BUSINESS CENTRE

Od kilkunastu lat odpowiedzialny m.in. za zagadnienia finansowe oraz politykę zakupową i optymalizację kosztów początkowo w banku GE Money (BPH), następnie w Meritum Bank, a od 2013 w Olivii Business Center – największym centrum biurowym w północnej Polsce. Absolwent Politechniki Gdańskiej, posiada także dyplom ACCA.

Wystąpienie: Lease or buy – mieć czy najmować – o to jest pytanie

manikowski

Franciszek Manikowski

MCIPS, TJX Europe (TK Maxx)

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz CharteredInstitute of Purchasing& Supply w Wielkiej Brytani. Od początku kariery zawodowej związany z obszarem zakupów strategicznych oraz zarządzaniem łańcuchem dostaw. Od 12 lat pełni funkcje kierownicze na szczeblu międzynarodowym w obszarze globalnych zakupów strategicznych. W latach 2003 – 2009 pracował dla firmy Technicolor gdzie awansował na stanowisko International Sourcing Manager i był odpowiedzialny za zarządzanie zakupami w Europie, Ameryce oraz Australi. Od siedmiu lat związany z firmą TJX (właściciel sieci sklepów TK Maxx, TJ Maxx, HomeSense, Marshalls oraz Winners) gdzie w dziale Global Sourcing&Procurement zarządza europejską częścią zespołu. Ukończył szereg kursów z zakresu negocjacji, zarządzania zakupami oraz kontraktami w tym organizowane przez takie organizacje jak CharteredInstitute of Purchasing and Supply (Wielka Brytania), Institute for Supply Management (USA) oraz International Association for Contract and Commercial Management (USA).

Wystąpienie: Supplier Relationship Management: jak skutecznie wdrożyć efektywny program zarządzania relacjami z dostawcą

Bartłomiej Wiśniewski

Barłomiej Wiśniewski

Dyrektor Departamentu Zarządzania Majątkiem, PROVIDENT POLSKA

Ekspert Flotowy z 14-letnim doświadczeniem w zarządzaniu flotami samochodów firmowych. Doświadczenie zdobywał pracując w Wella&Londa (P&G Group), British American Tobacco i Provident Polska. W latach 2008, 2009 i 2010 został laureatem plebiscytu Fleet Manager of the Year w kategorii Zarządzanie Flotą powyżej 300 pojazdów.
Z flotą British American Tabacco otrzymał wyróżnienie Eco Flota, a z flotą Provident Polska zdobył nagrodę Bezpieczna Flota.
Aktywny komentator rynku flotowego w Polsce, autor artykułów o tematyce zarządzania flotą samochodową i prelegent podczas konferencji branżowych.

Wystąpienie: Umowy podpisujemy na złe czasy… jednak w przypadku usług flotowych traktujmy je jako pewnik

Katarzyna Wieczorek-s

Katarzyna Wieczorek

Financial Controller, L’Oreal – Kosmepol

Absolwentka Dietetyki na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, po 5 latach liczenia kalorii doszła do wniosku, że to co ją interesuje to liczenie, a nie kalorie. Ukończyła Podyplomowe Studia Rachunkowości Zarządczej i Controllingu w Szkole Głównej Handlowej. Od 4 lat pracuje w dziale Controllingu w Fabryce L’Oréal w Polsce. W ramach swoich obowiązków zajmuje się kalkulacją cen produktów gotowych, bierze udział w procesie budżetowania, analizuje i kontroluje koszty. Dużo podróżuje, uwielbia dobre jedzenie, ale nienawidzi gotować.

Wystąpienie: Outsourcing zakupów w praktyce – perspektywa dostawcy i klienta

Artur Fydryszek-s

Artur Fydryszek

Consultant, OptiBuy

Inżynier, praktyk w dziedzinie zakupów. Studiował w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz na Mendel University w Czeskim Brnie. Swoje doświadczenie w branży zdobywał w międzynarodowych firmach produkcyjnych, zarówno w zakresie kategorii Direct, jak i Indirect. W Optibuy pełni funkcję konsultanta zakupowego, w projekcie zarządzania zakupami pośrednimi dla fabryki Kosmepol, należącej do grupy L’Oreal.

Wystąpienie: Outsourcing zakupów w praktyce – perspektywa dostawcy i klienta

adam-rz

Adam Rzeżacz

Senior Consultant, OptiBuy

Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze szeroko pojętych zakupów w przedsiębiorstwach. Uczestnik projektów doradczych związanych z opracowaniem strategii zakupowych oraz optymalizacją kosztów i procesów. Od 2014 roku pracuje w firmie OptiBuy, gdzie aktualnie zajmuje stanowisko Starszego Konsultanta. Wcześniej pracował w regionalnym biurze jednego z wiodących producentów branży FMCG. Doktorant Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz autor publikacji poświęconych tematyce zakupów i dźwigni zakupowych.

Wystąpienie: Outsourcing zakupów w praktyce – perspektywa dostawcy i klienta

RBruszewski

Robert Bruszewski

Dyrektor Biura Zakupów Nielekowych, NEUCA SA

Absolwent Politechniki Warszawskiej i SGH, od 15 lat związany zawodowo z zarządzaniem zakupami korporacyjnymi. Od 2009 roku odpowiedzialny za centralne zakupy ogólne w Grupie NEUCA, jednej z największych firm na rynku ochrony zdrowia w Polsce.

Wystąpienie: Miejsce i rola zakupów w organizacji zorientowanej projektowo