PROCON INDIRECT FORUM, III edycja
20 marca 2019, SZAWA Conference, Warszawa
8:40 – 9:20
9:20 – 9:30
9:30 – 10:10


Wystąpienie Otwierające
Enabling Smarter Procurement Today
- main obstacles to more strategic informed decision making
- most valuable procurement innovations
- a practical approach to AI
- the path to Smarter Procurement
10:10 – 10:50
Panel Dyskusyjny: Czym NIE JEST digitalizacja? Czy procesy zakupowe w Polsce faktycznie są cyfrowe i czy podążamy za światowymi standardami
Podczas panelu będziemy mówić o tym jak rozumiana jest digitalizacja procesów zakupowych przez polskie firmy. Będziemy starali porównać się stan rozwoju technologii cyfrowych w biznesie w innych obszarach działalności przedsiębiorstw, jak np. sprzedaż czy finanse i ocenić jak na tym tle wypadają zakupy. Nie zabraknie dyskusji o tym jak najnowocześniejsze trendy społeczno-technologicznie, typy sztuczna inteligencja, asystenci głosowi czy sieci społecznościowe będą wpływać na funkcjonowanie zakupów w przedsiębiorstwach w najbliższych latach.
Moderator: Mateusz Borowiecki, CEO, OptiBuy
Paneliści:
Paulina Wasążnik, Ekspert ds. Zakupów Technologicznych, T-Mobile
Mateusz Rubaj, Procurement Senior Manager, AmRest
Przemysław Wątroba, Dyrektor Zakupów, Addiko Bank
Jacek Jarmuszczak, Ekspert Zakupowy
10:50 – 11:10
11:10 – 11:40


Dążenie do doskonałości operacyjnej na przykładzie standaryzacji procesów field marketing McDonald’s
Case study agencji Gutenberg (Grupa DDB) z McDonald’s
Anna Kryszczyszyn, Gutenberg / Grupa DDB, Deputy Managing Director
Joanna Gajdemska, Gutenberg / Grupa DDB, Account Director
Jakub Strutyński, McDonald’s, Field Marketing Manager
11:40 – 12:10

Houston, mamy problem…, czyli integracja kupców z zespołem designerów systemów dla zakupów usług profesjonalnych
- jak zaskarbić sobie przychylność partnera wewnętrznego?
- w jaki sposób podzielić się rolami w zespole realizując projekt sourcingowy?
- jakie technologie wspierają projekt zakupowy i komunikacje?
- wartość dodana vs chłodna kalkulacja – czyli jak zaskarbić sobie przychylność partnera wewnętrznego?
12:10 – 12:40


Lean procurement – czyli jak szybciej, celniej i taniej kupować usługi IT dostarczane w modelu Agile
Współpraca z dostawcami usług IT to jeden z kluczowych obszarów dla każdej organizacji
- w jaki sposób ułożyć proces zakupowy na potrzeby projektów IT realizowanych w modelu Agile
- jak formułować zapytania rynkowo-ofertowe (RFI / RFP) dla projektów IT realizowanych w modelu Agile
- co powinna zawierać dokumentacja zakupowa i na czym polegają jej różnice względem procesów zakupowych na projekty realizowane kaskadowo (Waterfall)
- w oparciu o jakie kryteria oceniać dostawców IT zarówno w trakcie postepowania zakupowego oraz już w trakcie realizacji projektu IT realizowanego w oparciu o metodyki zwinne
- jakie modele rozliczeń z dostawcą IT są optymalne dla projektów realizowanych w modelu Agile
12:40 – 13:30
13:30- 14:00

Procurement Operating Model. Jak budować efektywną organizację zakupową?
14:00- 14:30

Siedem „grzechów głównych” managera, czyli jakich błędów unikać przy zarządzaniu zespołem zakupów
14:30 – 15:00


Rola relacji i komunikacji w efektywnym procesie przetargowym
Prezentacja w formie rozmowy – prowadzący, Marta Macke i Rafał Karski, partnerzy Shortlist Consulting, rozmawiają z zaproszonym gościem o ważnych aspektach budowania relacji biznesowych.
- dlaczego brak komunikacji może być fatalny dla obu stron i dla wyniku przetargu
- jak budować długotrwałą i produktywną współpracę?
- czy z relacjami w biznesie jest jak w życiu?
15:00 – 15:30
15:30 – 16:00

Pozytywna motywacja partnerów biznesowych gwarancją sukcesu biznesowego
- kształtowanie współpracy z partnerami biznesowymi jako kluczowy element strategii CSR
- różnica między „mówić do” a „rozmawiać” czyli o sztuce komunikowania się z innymi
- transparentność jako podstawa efektywnej współpracy
- ewaluacja współpracy zamiast oceny jednostronnej
- wspólny interes i równorzędność partnerów czyli dlaczego „win/win” ma znaczenie nie tylko negocjacjach
16:00 – 16:30


Jak optymalizować proces i koszty w kategorii business travel
- zaprojektowanie procesu business travel w organizacji
- digitalizacja w obszarze business travel – opcje i możliwości / szanse i wyzwania
- raportowanie i analiza danych sukcesem w procesie optymalizacji kosztów w kategorii business travel
Elżbieta Czarnocka, Dyrektor Działu Zakupów Materiałów i Usług Nieprodukcyjnych, Grupa Polpharma
Agnieszka Suliborska, Kierownik ds. Zakupów Usług Eventowych, Grupa Polpharma
16:30 – 16:40