PROCON INDIRECT FORUM, II edycja
20 marca 2018, Airport Okęcie, Warszawa
8:30 – 9:00
9:00- 9:10
9:10 – 10:40

Procurement of professional services: Does procurement destroy value?
- Whether the „standard” procurement destroys value in ERP training sourcing
- Exploring an alternative sourcing method of market research study
- How procurement got meaningfully involved in legal services and why the reasons for this success are actually not very encouraging
10:40 – 11:00
11:00 – 11:30

Budowanie wizerunku działu zakupów w organizacji
- Dział zakupów jako dostawca usług profesjonalnych
- Sposoby budowania i poprawy wizerunku działu zakupów
- Pośrednie i bezpośrednie metody badania wizerunku działu zakupów
11:30 – 12:00

„Mocny głos Kupca”, czyli jak zbudować liczący się dział zakupów
- Jak skutecznie przebudować i rozwinąć zespół na podstawie case study
- Ważny głos zespołu zakupowego w organizacji: wpływ na procesy, oszczędności i innowacje
12:00 – 12:30

Idealny kupiec poszukiwany, czyli jak złowić talent do działu zakupów. Mission: Impossible?
- Efektywny proces rekrutacyjny – na co zwrócić uwagę i jak zyskać miano najskuteczniejszego rekrutera?
- Ocena kandydatów – przykłady pytań rekrutacyjnych, które rozwieją wszelkie wątpliwości
- Employer branding zaczyna się od ludzi – wyzwania dla Liderów zakupów
Agnieszka Piątkowska, Career Coach, Partner, BIG FISH POLSKA
12:30 – 13:20
13:20 – 14:00

Panel Dyskusyjny: Jak budować prestiż organizacji zakupowej w firmie
Moderator: dr Tomasz Gonsior, Partner, OPTIBUY
Paneliści:
dr Marta Zbucka, Dyrektor Zakupów, GRUPA LOTOS
Bożena Trzaskowska, Dyr. Zakupów, Dyr. Wykonawczy ds. Efektywności, ORANGE
Marcin Plichta, Head of Procurement CEE, BAYER
14:00 – 14:30


Przystanek mBank – rola zakupów w rozproszonym projekcie inwestycyjnym
- Czy zakupy są potrzebne?
- Proces dopasowany do potrzeb, czy potrzeby do procesu?
- Współpraca – konieczność czy korzyść?
Ewa Stosio, Ekspert ds. zakupów, mBank
Andrzej Pędzieszczak, Ekspert ds. zakupów, mBank
14:30 – 15:10

Wychodząc od „NIE”, czyli niecodzienne podejście do negocjacji
- Od „Dochodząc do TAK” do „Zaczynając od „NIE”
- „NIE” jako dobry początek negocjacji
- Standardy PICOS i inne działania optymalizacyjne
- Prawo do mówienia „NIE”
- Zasady zwycięskich negocjacji
Ewa Szejner, Certyfikowany Negocjator, Ekspert w obszarze zakupów
15:10 – 15:30
15:30 – 16:00

Wybór dostawcy usług medycznych, czyli próba porównania jabłka z jabłkiem
- Charakterystyka rynku
- Wyspecyfikowanie potrzeb
- Przygotowanie dokumentacji przetargowej i przebieg procesu
- Ewaluacja dostawców
- Najczęściej spotykane SLA
16:00 – 16:30

Efektywne kontraktowanie usług prawnych
- Na początek profil psychologiczny – czyli jak myśli i pracuje prawnik
- Jak przygotować interesujące i kompletne zapytanie ofertowe
- Jak znaleźć oferentów
- Jak dokonać wyboru
Rafał Zgórzak, Prezes Instytutu Badań i Rozwoju Nauk Prawnych i Ekonomicznych Eurostrateg
16:30 – 17:00


Przetarg na event – cena nie zawsze jest najważniejsza, czyli jak dobrze kupić event
- Dobór listy oferentów to połowa sukcesu
- Zastosowanie subiektywnych kryteriów wyboru
- Jak obiektywnie ocenić, wykorzystując subiektywne kryteria
- Wpływ zadań przetargowych na koszt zakupu
Piotr Burdzy, Ekspert ds. zakupów eventowych
Robert Kruk, Purchasing Manager, POLPHARMA
17:00 – 17:10