Warsztaty organizowane są 21 marca 2019 r.
Udział można wziąć TYLKO w jednym z warsztatów.
Warsztaty zakupowe
1. Przetarg w trzech aktach czyli jak powinien wyglądać idealny proces przetargowy na wybór agencji komunikacji marketingowej
BRAK MIEJSC!

Metody szkoleniowe: | – wykłady eksperckie poświęcone poszczególnym blokom tematycznym – ćwiczenia w grupach |
Podczas całodniowego szkolenia prezentujemy proces przetargowy porównując go do klasycznej arystotelesowskiej struktury tragedii w trzech aktach. Uczestnicy poznają szczegóły kolejnych etapów z perspektywy klienta, jak i dostawcy usług marketingowych. Zrozumieją też role wszystkich uczestników procesu przetargowego (role w trójkącie dramatycznym).
Szkolenie prowadzone jest w formie wykładów eksperckich połączonych z warsztatami i ćwiczeniami w grupach.

Korzyści z udziału dla Uczestnika:
- poznanie kluczowych obszarów zintegrowanego procesu przetargowego na każdym jego etapie i z perspektywy wszystkich jego uczestników,
- uporządkowanie i powiększenie wiedzy, spektrum praktyk przetargowych,
- poznanie wskazówek i narzędzi jak proces prowadzić skutecznie i zakończyć go sukcesem.
- podnoszenie konkurencyjności na rynku,
- wykształcenie umiejętności krytycznych analiz procesu przetargowego,
- podnoszenie efektywności
- pomoc w stworzeniu bazy wiedzy, umiejętności i inspiracji
PROGRAM WARSZTATÓW
Akt I
etap pracy nad przetargiem po stronie Klienta
- po co klient robi przetarg,
- role w organizacji i negocjacje wewnętrzne: procurement-‐marketing,
- shortlistowanie i kryteria ewaluacji,
- rola briefu i role w procesie.
Akt 2
etap pracy nad przetargiem po stronie Agencji
- analiza szans i ryzyka udziału w przetargu,
- budowanie zespołu i procesu,
- brief, de‐brief, tissue meeting – konfrontacja,
- proces twórczy i negocjacje wewnętrzne: strategia- client service- kreacja,
- rozwiązanie sytuacji kryzysowych – Agencja wycofuje się z procesu – wewnętrzne negocjacje (Klient i Agencja),
- prezentacja przetargowa oczami Klienta i oczami Agencji.
Akt 3
etap pracy nad przetargiem po stronie Klienta i Agencji
- przygotowanie ofert/benchmark,
- ewaluacja,
- negocjacje.
Epilog czyli 10 przykazań dla Klienta i Agencji
2. Metody analityczne w zakupach
BRAK MIEJSC!
Ze względu na duże zainteresowanie, warsztat odbędzie się ponownie 10 września

Trenerzy: | dr Tomasz Gonsior, Partner, OptiBuy |
Metody szkoleniowe: | praca w grupach nad realnymi przykładami ze świata zakupów- na życzenie, możliwe będzie przygotowanie własnego case study z własnego zakresu obowiązków |
PROGRAM WARSZTATÓW:
- Wstęp: Ogólne wprowadzenie do tematyki i zasadność korzystania z metod analitycznych w zakupach
- Total Cost of Ownership – całkowity koszt posiadania jako przykład oceny ofert przy długim cyklu życia kupowanego dobra
- Cost Break Down – struktura kosztów jako przykład oceny oferty od monopolistycznych dostawców i na zmieniającym się rynku
- Koszt pieniądza w czasie – jaki wpływ na zasadność wyboru oferty mają warunki i terminy płatności
- Analiza wartości – możliwości optymalizacji kosztowej po wykorzystaniu dźwigni sourcingowych i negocjacyjnych