Warsztaty organizowane są 19 maja 2020 r.
Udział można wziąć TYLKO w jednym z warsztatów.
Warsztaty zakupowe
1. Od „muszę” do „chcę” z nim pracować – jak budować efektywną współpracę z klientem wewnętrznym

Metody szkoleniowe: | wykład interaktywny, case study, dyskusje |
Liczba uczestników: | 10-15 osób |
Certyfikaty: | Uczestnicy otrzymają CERTYFIKATY potwierdzające udział w warsztatach |
PLAN WARSZTATÓW
Być ekspertem w obszarze usług marketingowych:
- co to oznacza (wspólne wypracowanie profilu zakupowca-eksperta)
- jaka wiedza jest potrzebna
- współczesny krajobraz podmiotów świadczących usługi marketingowe – trendy, struktury, modele wynagrodzeń
- jakie są możliwe źródła wiedzy i jak można z nich czerpać
- rola partnerów zewnętrznych w budowaniu wizerunku eksperta
- podążać za vs wyznaczać kierunek – rola w budowaniu wizerunku
- świadome budowanie wizerunku działu zakupów czyli co chcemy, żeby inni o nas myśleli (o zasadach budowania wizerunku – rola poszczególnych narzędzi)
Świadome budowanie relacji z klientem wewnętrznym, a w tym:
- ogólnie o budowaniu relacji partnerskiej („Ty potrzebujesz mnie, a ja potrzebuję ciebie – razem możemy sobie pomóc”)
- ewolucja wizerunku działu zakupów wewnątrz organizacji
- klient wewnętrzny – co o nim wiemy i jak możemy pozyskać o nim wiedzę
- analiza potrzeb działu marketingu
- wyzwania i KPIe działu zakupów i działów marketingu: część wspólna i części odrębne – jak można na tym budować?
- Jak nie dopuścić do tego, żeby być zbędnym a kiedy warto trzymać się z boku – podział ról i obowiązków w pracy wewnątrz organizacji i we współpracy z dostawcami (na przykładach: stała współpraca / przegląd rynku / przetarg)
- Identyfikacja potencjalnych źródeł konfliktów – jak można sobie radzić w sytuacjach konfliktowych a jak ich unikać
- narzędzia wspierające współpracę z klientem wewnętrznym (m.in. o zasadach komunikacji i różnych jej formach)
- wspólny rozwój – o roli wzajemnego feedbacku
2. Cloud Computing: w jaki sposób zakontraktować usługi chmurowe



Metody warsztatowe: | Wykłady teoretyczne poświęcone poszczególnym blokom tematycznym, analiza studiów przypadku. |
Materiały i ćwiczenia: | Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci plików PDF na które składają się slajdy zawierające zagadnienia teoretyczne, case studies i manual z opisem wykonywanych ćwiczeń |
Liczba uczestników: | 10-15 osób |
Certyfikaty: | Uczestnicy otrzymają CERTYFIKATY potwierdzające udział w warsztatach |
PLAN WARSZTATÓW
- Wprowadzenie do cloud computingu.
- Model biznesowy usług chmurowych.
- Główni dostawcy usług chmurowych: podejście, charakterystyka, skala, cechy szczególne.
- Otoczenie regulacyjne usług chmurowych.
- Cloud computing a rynek regulowany – perspektywa KNF oraz EBA.
- Najlepsze praktyki negocjacyjne kontraktów z dostawcami usług chmurowych.
- Usługi chmurowe a bezpieczeństwo.
- Usługi chmurowe a przetwarzanie danych.
3. Budowanie strategii zakupowej w 5 krokach

Metody warsztatowe: | wykład interaktywny, dyskusje, zajęcia w grupach |
Materiały i ćwiczenia: | Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci plików PDF na które składają się slajdy zawierające zagadnienia teoretyczne, case studies i manual z opisem wykonywanych ćwiczeń |
Liczba uczestników: | 10-15 osób |
Certyfikaty: | Uczestnicy otrzymają CERTYFIKATY potwierdzające udział w warsztatach |
PLAN WARSZTATÓW
- Wstęp: Ocena obecnej strategii / stanu kategorii – określeniu punktu wyjścia do przygotowania strategii
- Badanie potrzeb partnerów biznesowych wewnątrz naszej organizacji oraz na wymaganiach naszego biznesu
- Badanie rynku dostawców – w ramach tego etapu przygotujemy i przedstawimy optymalne podejście pozwalające na wybór najlepszych dostawców w kontekście potrzeb biznesowych
- Analiza i wybór wariantów strategii – zajmiemy się przygotowywaniem kompletnych i jasnych scenariuszy działań strategicznych, tak aby nasza praca była zrozumiana i doceniana przez partnerów biznesowych
- Plan działania, mierzalne cele i kamienie milowe – na zakończenie, przećwiczymy budowanie operacyjnych scenariuszy działań mających na celu skuteczne wdrożenie zbudowanej przez nas strategii